افزایش امنیت خانه با 20 راهکار کاملا کاربردی و ساده

افزایش امنیت خانه با 20 راهکار کاملا کاربردی و ساده

تامین امنیت خانه و راهکارهای لازم برای پیشگیری از سرقت خانه و همچنین محافظت از خانه در برابر دزد مواردی است که قصد داریم در این مقاله آموزشی به بررسی آنها بپردازیم.

امروزه با توجه به بالا رفتن آمار سرقت در کشور و وخیم شدن وضعیت اقتصادی در جامعه ما تامین امنیت منزل و جلوگیری از سرقت منزل یکی از دغدغه های بسیاری از شهروندان محسوب می شود.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که نیازمند به اطلاعاتی در مورد راه های افزایش ایمنی منزل و جلوگیری از سرقت منزل هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راه های تامین امنیت خانه

ایمن سازی درب ورودی:

اولین موردی که برای تامین امنیت خانه باید به آن توجه داشت ایمن سازی ورودی های منزل است.

ابتدا سعی کنید که یک قفل ضد سرقت برای درب ورودی منزل خود تهیه نمایید.

در صورتی که مستاجر هستید و دائما مجبور به نقل مکان به منازل مختلف هستید سعی کنید که یک مغزی برای خود داشته باشید و بعد از اینکه منزل خود را تعویض کردید حتما در اولین فرصت از اولین کاری که انجام می دهید این است که مغزی درب ورودی را تعویض نمایید.

در برخی از آپارتمان ها مشاهده می شود که برخی از همسایه ها فراموش می کنند که درب ورودی آپارتمان را ببندند و قفل کند که این مورد باید توسط مدیریت ساختمان و همه ساکنین آپارتمان گوشزد شود.

ضمن اینکه این مورد را حتما از مدیریت آپارتمان خود درخواست کنید که پارکینگ ساختمان را فقط ساکنین ساختمان حق استفاده از آن را دارند و به هیچ عنوان پارکینگ در اختیار افراد غریبه قرار داده نشود.

برای مطالعه » برنامه گاوصندوق اندروید

ایمن سازی پنجره ها:

در مرحله بعد سعی کنید که پنجره های ساختمان و آپارتمان خود را ایمن نمایید.

سعی کنید که چه صفت ها و گیره های پنجره ها را به صورت مرتب چک کنید و در صورت نیاز آنها را تعویض نمایید.

همچنین شما می توانید با استفاده از محافظ های فلزی امنیت این بخش را تامین نمایید.

برای مطالعه » چگونه فلزیاب را گول بزنیم

استفاده از دوربین و سیستم های ضد سرقت:

استفاده از دوربین های مداربسته و سیستم های ضد سرقت امروزه با توجه به بالا رفتن آمار سرقت در شهر های مختلف یک امر بسیار ضروری و مهم محسوب می شود.

و طبق آمار های ارائه شده، سرقت هایی که در بسیاری از شهرهای ایران مانند تهران و دیگر کلانشهرها اتفاق افتاده است، منازلی می باشند که دارای سیستم های ضد سرقت و دوربین مدار بسته هستند معمولا کمتر مورد سرقت قرار گرفته اند.

البته نکته مهم و حائز اهمیت این است که مکان نصب دوربین های مدار بسته باید در مکان های مناسبی باشد که بتواند عمده فضای ساختمان شما را پوشش دهد چون گاهی اوقات دوربین ها در مکان هایی نصب می شود که برخی از نقاط کور ساختمان را پوشش نمی دهد.

برای مطالعه » دلایل سرقت از منزل

توجه به نقاط تاریک و کور اطراف حیاط:

در صورتی که در در خانه های ویلایی زندگی می کنید سعی کنید که بخش های مختلف حیاط ساختمان را با استفاده از یک مکانیزم برق کشی مناسب چراغانی کنید.

شبکه نقاط تاریک و کور اطراف حیاط هر ساختمانی می تواند مورد دسترسی افراد سارق قرار بگیرد و امنیت منزل شما را به خطر بیندازد.

معمولا به دلیل نصب غیر استاندارد و نامناسب دوربین های مداربسته این نقاط تاریک همواره از دسترس دوربین ها نیز خارج می باشد و سارق ها نیز با اطلاع از این موضوع از طریق همین نقاط تاریک اقدام به ورود به منزل شما می کنند.

برای مطالعه » آشنایی با انواع قفل سخت افزاری و نحوه کارکرد آن ها

استفاده از یک صندوق ایمن و ضد سرقت برای نگهداری مدارک و اشیای گران قیمت:

یکی از موارد مهمی که می‌تواند برای تامین امنیت خانه بسیار به شما کمک کند، و محل مناسبی برای نگهداری دارایی ها و مدارک شما باشد، استفاده از یک گاوصندوق هوشمند و ایمن می باشد.

که البته این صندوق هوشمند باید دارای ویژگیهای نظیر قفل ضد سرقت، استفاده از قفل هوشمند و یا اثر انگشتی، و یا استفاده از قفل دیجیتالی و همچنین دارای وزن سنگین باشد که به راحتی نتوان آن را جابجا کرد.

در صورت امکان سعی کنید که صندوق مورد نظر را در مکانی امن و دور از دسترس سارقین مخفی نمایید که برای آشنایی با نحوه مخفی سازی صندوق خود می توانید مقاله گاوصندوق مخفی را مطالعه نمایید.

که در این مقاله آموزشی به صورت کامل توضیح داده شده است که به چه صورت صندوق خود را در مکان های مختلف منزل مخفی سازی کنید.

در نهایت صندوقی که برای منزل خود خریداری می کنید یا باید به صورت گاوصندوق اثر انگشتی باشد.

یعنی قفل آن با اثر انگشت شخص باز شود، همچنین وزن آن سنگین باشد و جابجایی و حمل آن کار غیر ممکنی می باشد.

و در صورتی که برای خرید این صندوق های اثر انگشت قصد ندارید هزینه بالایی انجام دهید می توانید از یک گاوصندوق دیجیتال استفاده کنید.

که این محصول هم دارای ضریب امنیتی بالایی است و قفل آن به صورت دیجیتال و عددی می باشد.

متاسفانه بسیاری از افرادی که برای خرید گاوصندوق خانگی اقدام می کنند، تصورشان این است که یک صندوقی که قرار است در منزل استفاده شود باید دارای وزن سبک و ابعاد کوچک باشد در صورتی که همچین محصولی به راحتی می‌تواند مورد سرقت قرار گیرد.

دزدگیر برای امنیت خانه

استفاده از یک دزدگیر هوشمند هم برای بالا بردن امنیت منزل می تواند انتخاب مناسبی باشد.

استفاده از دزدگیر به همراه سیستم ضد سرقت و نصب دوربین مداربسته در کنار هم می تواند امنیت منزل شما را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد.

و در کنار این ها در صورتی که شما از یک گاوصندوق نسوز هم در منزل خود استفاده نمایید برای نگهداری اشیا و داراییهای با ارزش خود می توانید امنیت منزل خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

بهترین روش محافظت از خانه

با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا ارائه شد بهترین روش های محافظت از خانه را می توان در موارد زیر ذکر کرد:

  • استفاده از سیستم ضد سرقت و نصب دوربین مداربسته
  • استفاده از دزدگیر برای منزل
  • استفاده از سگ نگهبان برای منزل
  • اموال و اشیای با ارزش خود را در یک گاوصندوق ضد سرقت و ایمن نگهداری کنید.
  • از روشنایی مناسب در اطراف منزل استفاده کنید
  • بعد از پارک خودرو در پارکینگ ساختمان حتما خودروی خود را قفل نمایید
  • از یک سرایدار مطمئن و قابل اعتماد برای منزل استفاده نمایید
  • به هیچ عنوان کلید خانه را در جاهای مانند زیر پادری یا گلدان های بیرون از منزل قرار ندهید
  • در صورتی که قصد رفتن به مسافرت را داشتید سعی کنید این موضوع را مخفی نگه دارید

برای مطالعه » انواع روش سرقت گاوصندوق

پیشگیری از سرقت خانه باغ

بیشترین آمار سرقت ها متعلق به خانه باغ ها و خانه های ویلایی میباشد مخصوصا در مناطق شمال کشور که بیشتر است صاحبان ویلا ساکن شهرهای دیگر هستند و در اکثر مواقع خانه باغ ها و ویلاها خالی از سکنه می باشد.

و معمولا این افراد در تعطیلات به خانه باغ و ویلا های خود سر میزنند و در تایم های دیگر که ساکنین اطراف می دانند که این خانه باغ ها خالی از سکنه هستند، در چنین مواقعی است که امنیت خانه باغ و ویلا ها میتواند به خطر بیفتد.

برای تامین امنیت خانه باغ و منازل ویلایی هم شما می‌توانید از مواردی که در بخشهای فریز کرد مانند استفاده از سیستم های ضد سرقت و دزدگیر و همچنین نصب دوربین امنیتی و استفاده از یک سگ نگهبان و همچنین استخدام یک سرایدار و قابل اعتماد برای منزل استفاده نمایید.

و سعی کنید که اطراف خانه باغ و ویلا را با استفاده از سیستم برق کشی مناسب از تاریک شدن اطراف خانه باغ و منزل ویلایی خود جلوگیری نمایید.

توجه » برای بسیاری از خانه باغ ها و ویلا ها، صندوق هایی که بالا ترین ضریب امنیتی را دارند و دارای استاندارد UL هستند، محصولات شرکت گاوصندوق کاوه با بالاترین ضریب امنیت و بدنه فولادی و نسوز ساخته می شوند.

سئوالات متداول در مورد تامین امنیت خانه؟

محافظت از خانه در برابر دزد؟

در این مقاله آموزشی راه کارهای اساسی مانند استفاده از سیستم ضد سرقت و دوربین مدار بسته، استفاده از دزدگیر هوشمند و یک صندوق ضد سرقت برای محاضت از خانه در برابر دزد ارائه شد.

دزدگیر خانه هوشمند؟

در کنار مواردی مثل سیستم ضد سرقت و نصب دوربین مدار بسته، استفاده از دزدگیر هوشمند نیز می تواند امنیت منزل را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

سیستم امنیتی آپارتمان؟

برای بالا بردن سیستم امنیتی آپارتمان علاوه بر موارد ذکر شده باید از یک سرایدار مطمئن و قابل اعتماد نیز استفاده کرد.

دزدگیر منزل چی بخرم؟

برای خرید دزدگیر منزل پیشنهاد می کنیم که از دزدگیر های هوشمند استفاده نمایید، که می تواند امنیت منزل شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

جهت خرید دزدگیر هوشمند می توانید به لینک های زیر در دو وب سایت فروشگاه اینترنتی معتبر در دنیا، وب سایت دی جی کالا در ایران، و وی سایت آمازون معتبر ترین فروشگاه اینترنتی در دنیا مراجعه نمایید.

www.digikala.com

www.amazon.co

منبع :

safekaveh.com/تامین-امنیت-خانه/

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email