دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)

  1. Home
  2. دیجیتال مارکتینگ
  3. جزئیات نویسنده
دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ از 20 سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
بازاریابی دیجیتال تحت عنوان مجموعه ای از مدیریت های بازاریابی و مدیریت تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد.
در چند دهه گذشته استفاده مردم از اینترنت چندین برابر شده است و در میان بزرگسالان نیز همانند قشر جوان و نوجوان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بازاریابی دیجیتال

این بازاریابی شامل کلیه ابزار و فعالیت هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از اینترنت و دستگاه های مرتبط با اینترنت صورت میگیرد ابزارهایی مثل لپ تاپ، موبایل و باقی ابزارهای دیجیتالی به زبان ساده تر digital marketing به هرگونه فعالیت بازاریابی گفته می شود که با استفاده از اینترنت و ابزارهای مربوط به آن صورت می گیرد.
ساده ترین تعریف برای digital marketing یعنی رفع نیاز های مردم در فضای مجازی.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

استفاده از این شیوه مزایای فوق العاده ای را به همراه دارد که این مزایا به شرح زیر است.

  1. با هزینه کم و بدون اتلاف وقت می توان محتوایی جذاب را تولید و طراحی نمود.
  2. دیگر مزیت این سیستم قابلیت مشاهده آنی نتایج برای بازاریابان است.
  3. این شیوه مطمئن ترین روش بین تبلیغ کننده و مخاطب به حساب می آید بطوریکه طرح ها باعث می شوند تمامی خواسته های مخاطبان پاسخ داده شود.

اهداف digital marketing

این روش برای معرفی محصول، جذب مشتری، برند سازی و فروش بسیار مناسب می باشد.
از اهداف مهم این شیوه می توان به این مورد اشاره کرد که صاحبان کسب و کار با استفاده از ابزار های مارکتینگ به معرفی محصول خود پرداخته و با این فنون حجم فروش خود را بالا می برند، در کل اهداف به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

تفاوت بازاریابی کلاسیک یا آفلاین با بازاریابی دیجیتال

بازاریابی کلاسیک یا آفلاین برای آسان کردن فعالیت های اقتصادی می باشد.
می توان اینگونه گفت که بازاریابی offline علمی است برای بررسی نیاز های مشتری
بطوریکه هر زمان احساس نیاز در مشتری ایجاد شد، بازاریابان با عرضه محصولات مورد نیاز اقدام به بر طرف کردن این موضوع کنند. اما مهم ترین تفاوت این دو بازار در بین فضای داخلی آن ها می باشد، به بیان ساده فضای حوزه دیجیتال بسیار لطیف تر، خلاقانه و همین طور جذاب می باشد و برای کسب و کار های کوچک با سرمایه تبلیفاتی اندک روش مناسب تری به شمار می آید در صورتیکه در بازار آفلاین موضوع کاملا برعکس می باشد.
بازاریابی جاذبه ای، محتوایی و همچنین کانالهای دیجیتال نیز در حوزه بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند.

چه کسانی از digital marketing استفاده می کنند ؟

1) فروشگاه های اینترنتی :
اینگونه فروشگاه ها همان طور که از اسمشان پیداست با فروش اینترنتی سود می کنند برای مثال فروشگاهی مثل مدیسه این وبسایت هم اکنون در صنعت مدو لباس حرف اول را می زند و با فروش محصولات خود از طریق اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.در مجموع هر کسب و کاری که بتوان محصولات خود را برای فروش داخل فضای مجازی قرار داد در دسته فروشگاه های اینترنتی قرار می گیرد.

2) تولیدکنندگان سرنخ :
بسیاری از کسب و کارها وجود دارند که در فضای مجازی و آنلاین عرضه نمی شوند بلکه عرضه آن ها در دنیای آفلاین و حقیقی صورت می گیرد، مثل کلاس های آمورشی، تقویتی و کنکور که در چنین فضایی تلاش می کنند تا با به دست آوردن اطلاعات مشتریان مثل شماره تلفن، ایمیل و… بازار دیجیتال را به سمت بازار خود هدایت کنند یعنی همان بازاریابی تلفنی و حضوری.

آیا بازاریابی دیجیتال نیاز به هزینه دارد ؟

اگر بر روی سئو شبکه های اجتماعی و ایجاد محتوا در یک وب سایت تمرکز کنید به هزینه های زیادی احتیاج ندارید در این نوع بازاریابی تمرکز اصلی بر روی ایجاد محتوا با کیفیت بالا می باشد ولی برای تبلیغات آنلاین و خرید لیست های ایمیل صد در صد باید هزینه هایی را پرداخت کنید.

taraneh ezatvar

نویسنده از: 

برنامه نویس frontend

دیدگاه خود را بنویسید